niedziela, 14 czerwca 2015

zielone smoothie. pij na zdrowie!


Lato coraz bliżej, dni stały się baaardzo upalne. Nie wiem jak Wy, ale w takiej sytuacji ja mam o wiele mniejszy apetyt...A zwłaszcza nie mam ochoty na nic gorącego! Jednak wiadomo, że trzeb dbać o swój organizm i codziennie zapewniać mu odpowiednią ilość makro i mikroskładników :) Wtedy do akcji wchodzi zielone smoothie!


Kolor ma piękny - wiosenny (czy nawet letni ;)), żywy, nastrajający pozytywnie :) Smak...jest również wspaniały. Gdy po raz pierwszy robiłam green smoothie obawiałam jak to wszystko może smakować...Myślałam, że po pierwszym łyku wszystko wyleję do zlewu, ale tak się nie stało! Koktajl zupełnie zaskoczył mnie smakiem i wręcz wylizywałam blender :) A ile w nim zdrowia! Tutaj idealne będzie słowo, które często mówimy stukając się kieliszkami z inną zawartością - "na zdrowie"! :)


Ten koktajl dobrze sprawdza się jako zastępnik gorącej owsianki na śniadanie czy po prostu jako "przekąska" między posiłkami :)




ZIELONE SMOOTHIE
przepis autorski // 2-3 duże porcje

~2 spore garści świeżego szpinaku
~2 banany
~1/2 dojrzałego awokado
~150g ananasa
~3-4cm kawałek świeżego imbiru (obranego)
~szklanka mleka roślinnego (lub wody gazowanej) lub mniej / więcej do uzyskania pożądanej konsystencji
~opcjonalnie kilka kostek lodu
~opcjonalnie coś do osłodzenia - najlepiej syrop klonowy/z agawy, ksylitol, miód...

Wszystkie składniki blendujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Smoothie najlepiej smakuje schłodzony. Smacznego! :)


3 komentarze:

  1. Uwielbiam zielone koktajle. Postanowiłam pić je codziennie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mój faworyt - zielony z szpinakiem lub jarmużem i oczywiście koniecznie banan :) teraz latem jeszcze dojdzie masa sezonowych owoców <3

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)