niedziela, 8 marca 2015

kukurydziany chleb na maślance - bez glutenu, bez drożdży


Witam Was w niedzielny poranek świeżym bochenkiem chleba ;) Zamarzył się Wam taki? Możecie mieć go w godzinę! Wystarczy, że wymieszacie kilka składników i włożycie chleb do piekarnika. Nie trzeba czekać aż wyrośnie, nie trzeba robić rozczynu... Tę godzinę możecie poświęcić porannej toalecie, a po upływie tego czasu wyjąć z piekarnika pyszny, pachnący, świeży bochenek chleba i rozkoszować się tym smakiem :) Dzięki użyciu mąki kukurydzianej chleb ma piękny, słoneczny kolor, co jest bardzo pocieszające przy obecnej pogodzie za oknem... Nie wiem jak u Was, ale u mnie od kilku jest bardzo pochmurno, a wczoraj nawet padał deszcz... :( Już miałam nadzieję na wiosnę, a tu taka (niemiła) niespodzianka! Ale ale, nie odbiegajmy od głównego tematu, czyli chleba :) Jest bardzo smaczny, wilgotny. Nie ma chrupiącej skórki, ale to wcale nie odbiera mu uroku :) Ma za to chrupiące ziarenka słonecznika w środku :) Z powodu użycia maślanki w przepisie najlepiej zjeść ten chleb w ciągu 3-4 dni. Zachęcam do wypróbowania, bo nie dość, że jest bardzo prosty to smakuje świetnie! :)





KUKURYDZIANY CHLEB NA MAŚLANCE
lekko zmodyfikowany przepis z książki "Kuchnia polska bez pszenicy" // keksówka o dł. 20-25cm

~500ml maślanki naturalnej
~250g mąki kukurydzianej
~4 łyżki mieszanki ziaren "Ziołowo Mi" Ziarenkowo.com 
~2 jajka
~łyżka soku z cytryny (ważny składnik, nie pomijajcie!)
~łyżeczka sody oczyszczonej lub bezglutenowego proszku do pieczenia (na sodzie jest odrobinie pulchniejszy)
~płaska łyżka soli (lub do smaku)

W dużej misce wymieszaj mąkę, ziarna słonecznika, sól i sodę / proszek do pieczenia. W drugiej zmiksuj jajka, sok z cytryny i maślankę. Do suchych składników w pierwszej misce dodaj "mokre" składniki i szybko wymieszaj na gładką masę. Przelej ciasto do keksówki o długości 20-25cm i wstaw do piekarnika uprzednio rozgrzanego do 200*C. Piecz przez 35-40 minut. Wyjmij chleb z piekarnika i pozostaw w formie do przestygnięcia na ok. 20 minut, następnie wyciągnij go z formy i pozostaw na kratce do całkowitego ostudzenia. Smacznego!


15 komentarzy:

  1. Jeszcze nie robiłam żadnego wypieku na samej mące kukurydzianej, ale sam kolor juz mnie do tego bardzo zachęca ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny rewelacyjny przepis :D Kolor mąki kukurydzianej zawsze mnie zachwyca :D Ten chleb muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam kiedyś bardzo podobny- był pyszny, dzięki za przypomnienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam tą książkę, ale jeszcze nic z niej nie piekłam. Może też się skuszę na taki chlebek... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłyśmy kiedyś chlebek kukurydziany ale nie dodawałyśmy nigdy maślanki :) Ciekawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy przepis:) jestem bardzo ciekawa smaku

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie, lubię kukurydziane wypieki, więc z miłą chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa jestem czy by mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile kalorii moze miec kromka takiego chlebka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc - nie wiem :( Jeśli chcesz wiedzieć musisz policzyć kalorie z całego przepisu i następnie podzielić je przez liczbę kromek, które wykroisz z chleba :)

      Usuń
  10. czy ten chleb można robić w automacie do pieczenia

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)