sobota, 6 czerwca 2015

borówkowy pudding z nasion chia na bazie tofu


Nasiona chia ostatnio stały się bardzo popularne, a to wszystko za sprawą ich prozdrowotnych właściwości. Jak wiadomo - są jednym z tzw. superfoods. Dlaczego warto je jeść pisałam przy okazji poprzedniego przepisu z użyciem nasion chia, więc tam Was odsyłam jeśli chcecie poczytać co nieco - KLIK, a w tym poście skupię się przepisie :)


Chcę przedstawić Wam kolejną odsłonę puddingu z nasion chia, bo jest to najpopularniejszy (i chyba najsmaczniejszy ;)) sposób ich podania. Wykorzystałam ostatnie zapasy borówek z zamrażarki, lato idzie więc niedługo będą świeże i pudding wpasuje się w menu jak znalazł :) Jest idealny zarówno na śniadanie jak i na deser!


Nasiona chia nie są jeszcze łatwo dostępne we wszystkich sklepach, ale możecie bez problemu kupić je w internecie. Polecam nasiona chia ze sklepu cosdlazdrowia.pl, są już przeze mnie sprawdzone oraz mają dobrą cenę, teraz możecie kupić je także ze zniżką! ;)





BORÓWKOWY CHIA PUDDING NA BAZIE TOFU WEGAŃSKI I BEZGLUTENOWY
przepis autorski // 1 porcja śniadaniowa lub 2-3 deserowe

~40g nasion chia (cosdlazdrowia.pl)
~150g tofu naturalnego
~150ml mleka roślinnego (u mnie owsiane)
~100g borówek (użyłam mrozonych które wcześniej rozmroziłam) + 50g do podania
~sok z 1/2 cytryny
~cukier/stevia do smaku

Tofu, borówki, mleko i sok z cytryny miksujemy na gładką masę. Dodajemy nasiona chia, słodzidło i mieszamy, Wstawiamy do lodówki na minimum 4h, a najlepiej na całą noc. Podajemy z pozostałymi borówkami. Smacznego! :)

5 komentarzy:

  1. A ja jeszcze nigdy nie jadłam takiego puddingu - wstyyyd;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda naprawdę pysznie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, wygląda niesamowicie. Jakiego tofu uzyłaś? Pytam, bo wiem, że one mają różną konsystencję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam zamiennie tofu z Polsoi lub Solidy ;)

      Usuń

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)