wtorek, 20 maja 2014

granola potrójnie sezamowa


Po zrobieniu tej granoli doszłam do wniosku, że chyba każda kolejna, którą robię, jest lepsza od poprzedniej! Ta, sezamowa, podbiła moje serce w 200%. Już sam zapach podczas pieczenia zapowiadał, że to na pewno będzie coś pysznego. Granola jest chrupiąca, słodka, ma pozlepiane kawałki (ja je uwielbiam, a Wy?) i co najważniejsze - bardzo sezamowa! Tak więc wszyscy fani sezamu lub tym podobnych smaków będą zachwyceni! A nawet sezamowi niejadcy zostaną skuszeni do kuchni tym zapachem :)





GRANOLA POTRÓJNIE SEZAMOWA
przepis autorski // ok. 300g (średni słoik) granoli

~215g płatków owsianych górskich
~50g mąki sezamowej (mąka sezamowa to zmielony i odtłuszczony sezam, więc jest trochę inna niż po prostu zmielony sezam w domowych warunkach, ale ostatecznie można wykorzystać tę opcję)
~35g sezamu
~40g tahini (przepis na domową - KLIK)
~60g miodu (u mnie gryczany, który kupiłam TUTAJ)
~2 czubate łyżki cukru trzcinowego
~2 łyżki oleju sezamowego (jeśli nie macie może być rzepakowy)
~100ml mleka sojowego


W jednej misce mieszamy: płatki, mąkę sezamową i sezam oraz cukier. W drugiej misce mieszamy miód (jeśli ma stałą/gęstą konsystencję należy go rozpuścić), tahini i olej. Dodajemy zawartość drugiej miski do pierwszej i mieszamy. Następnie dolewamy mleko i ponownie łączymy składniki. Granolę wysypujemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy ok. 30 minut w 160-180*C, co ok. 10 minut mieszając, aby granola równomiernie się przypiekała. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym słoiku. Smacznego! :)


5 komentarzy:

  1. aż mam ochotę ją wyprobowac! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. granola co jedna to smaczniejsza! gdybym tylko tę mąkę przy sobie miała od razu by się piekła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie to poczwórnie sezamowa :D

    OdpowiedzUsuń
  4. coś mi się wydaje, że ja i byłabym w niej zakochana...
    tyle sezamu, tyle szczęścia!

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)