wtorek, 21 lipca 2015

wegańskie i bezglutenowe ciasto z truskawkami


To ciasto było dla mnie wyzwaniem...Piekłam już sporo ciast bez glutenu i wychodziły dobrze. Piekłam też kilka ciast wegańskich i też wyszły bardzo smaczne. Jednak nigdy jeszcze nie piekłam ciasta bezglutenowego i wegańskiego razem! Miałam pewne obawy czy z tego wszystkiego nie wyjdzie jeden wielki zakalec...


Jednak nie zawiodłam się! Ciasto pięknie wyrosło, a w środku ani śladu jakiekolwiek zakalca :) Teraz już ze spokojem będę obmyślać kolejne na przepisy na bezglutenowe&wegańskie ciasta :) I Wy też nie bójcie się go upiec - nie pożałujecie jeśli się zdecydujecie :) Nawet się rymuje :)






CIASTO Z TRUSKAWKAMI WEGAŃSKIE I BEZGLUTENOWE
przepis autorski // tortownica 22cm

~260g domowego mixu bezglutenowego
~łyżeczka sody oczyszczonej
~1/2 szklanki cukru (przy tej ilości ciasto jest lekko słodkie, mozna zwiększyć ilość cukru)
~1 1/2 szklanki (330ml) mleka sojowego + 2 łyżki soku z cytryny
~1/3 szklanki (60ml) oleju
~300g truskawek (lub innych owoców)


Piekarnik nagrzewamy do 190*C. Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia a boki smarujemy olejem i posypujemy lekko mąką. Mleko sojowe mieszamy z sokiem z cytryny i odstawiamy na ok. 5-10 minut aż się zetnie - powstanie wegańska maślanka. Mąkę mieszamy z cukrem i sodą. Truskawki myjemy i kroimy. Olej mieszamy z "maślanką", następnie dodajemy mokre składniki do mąki i mieszamy. Na koniec dodajemy pokrojone truskawki i ponownie delikatnie mieszamy. Przekładamy ciasto do tortownicy, wkładamy do piekarnika i pieczemy ok. 40 minut (do suchego patyczka). Smacznego! :)




Przepis dodaję do akcji:
Piknik Bezglutenowe Vege Wypieki

3 komentarze:

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)