piątek, 28 czerwca 2013

serowe knedle z truskawkami - razowe i bez jajek!


Pamiętam moje pierwsze knedle...Robiłam je w poprzednie wakacje. Były to knedle ziemniaczane, a że nie mam praski, żeby je przez nią przecisnąć, musiałam 'zgnieść' je praską ręczną...No, nie wyszło mi to do końca idealnie i w knedlach zdarzało się często natrafić na grudkę z ziemniaka. Zraziłam się do tych klusek i przez rok, aż do dzisiaj ich nie jadłam. Bo w tamte wakacje robiłam/jadłam je po raz pierwszy. Te są jednak zupełnie inne! Delikatne, lekko słodkie...a co najważniejsze - nie ma w nich ziemniaków :) Zdecydowałam się na serowe, bo po mojej przygodzie z ziemniaczanymi nie chciałam zrazić się do knedli po raz drugi. I chyba je polubię! Oczywiście te serowe :) 


 Ziemniaczanych może też niedługo spróbuję...Ale chyba tym razem poproszę jakiegoś silnego faceta, żeby dokładnie ugniótł mi te ziemniaki... ;)
Knedle, które proponuję Wam dzisiaj powstały spontanicznie. Jak już wcześniej pisałam, są delikatnie i lekko słodkie (jeśli wolicie bardzo słodkie dajcie ok. 2 łyżki cukru więcej), zdrowe - bo z mąki razowej, ale jeśli nie przepadacie za wyczuwalnymi otrębami w cieście (chociaż lepsze to niż grudki ziemniaków... :P) dajcie pół na pół mąkę pszenną zwykłą i razową. A jajko...A jajka nie ma, bo zapomniałam.


SEROWE KNEDLE Z TRUSKAWKAMI - RAZOWE I BEZ JAJEK
przepis autorski // 12 knedli

~250g mielonego twarogu (taki jak na sernik, może być 'wiaderkowy')
~90g mąki pszennej razowej (lub pół na pół ze zwykłą pszenną)
~2 łyżki cukru trzcinowego (jeśli wolicie słodsze dajcie więcej)
~10-12 truskawek*
*po połówce do jednego knedla. z reszty zróbcie sos (przepis poniżej)

W szerokim garnku zagotować wodę i lekko ją osolić. Ser wymieszać z mąką i cukrem. Truskawki pokroić na połówki. Z masy serowej nabierać po kawałku masy (najlepiej lekko wilgotnymi / lub obsypanymi mąką rękami), spłaszczyć go, położyć truskawkę i zalepić, a następnie nadać kształt kulki. Postępować tak do wykończenia masy. Knedle wrzucać do gotującej się wody i gotować na średnim ogniu. Gdy wypłyną na powierzchnię gotować jeszcze ok. 5 min. Podawać z sosem:

~pozostałe truskawki
~2 łyżki jogurtu naturalnego
~łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią

Smacznego!


6 komentarzy:

  1. Były dzisiaj u mnie na obiad :) Taka sezonowosc uwielbiam i tez uważam, ze twarogowe są o niebolepsze od ziemniaczanych !

    OdpowiedzUsuń
  2. Uu bede musiala sprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają genialnie! <3 zapisuję przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  4. knedle z truskawkami *-* do tego domowe i zdrowe - takie przepisy uwielbiam najbardziej ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś czuję, że pojawi się to u mnie w kuchni niebawem :D

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)