niedziela, 30 czerwca 2013

domowe frytki - ZDROWE i pyszne


Frytki chyba każdy lubi? Jednak nie są one najzdrowszym rodzajem jedzenia. Znane przede wszystkim z różnych fast-foodów, ociekające śmierdzącym tłuszczem, na którym smaży się od dwóch dni... Czasem nawet nie wiadomo, ile te frytki mają wspólnego z ziemniakami, bo tak, przecież frytki pierwotnie miały być z ziemniaków. Nie wiem, po co pchają tam różne skrobie, zagęstniki i tego typu historie. W domu możemy zrobić sobie sami zdrową wersję frytek, i to bez dużego wysiłku i kosztu. Będzie niemal 5x taniej niż w fast-foodzie, a 100x zdrowiej! :) I wcale nie mniej smacznie, co to, to nie!


DOMOWE PIECZONE FRYTKI Z ZIEMNIAKÓW
przepis autorski // 1 porcja obiadowa jako samodzielne danie, lub 2-3 porcje jako dodatek do dania głównego

~0,5kg młodych ziemniaków
~1 1/2 łyżki oliwy z oliwek
~sól - do smaku, użyłam soli ziołowej i soli morskiej
~łyżeczka suszonej bazylii lub innych ziół

Piekarnik rozgrzać do 220*C. Ziemniaki opłukać i lekko obskrobać skórki. Pokroić na kawałki, wrzucić do miski, dodać przyprawy i wymieszać, następnie dodać oliwę i ponownie wymieszać. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i rozłożyć na niej frytki. Włożyć do piekarnika i piec ok. 30-40 minut, po upływie połowy czasu zamieszać. Smacznego! Ja swoje frytki zjadłam z keczupem, mniam!


Wartość odżywcza porcji (jako jedna porcja obiadowa - bez dodatków):

10 komentarzy:

  1. Ja proponuje rozmaryn. Sam li i tylko. Genialnie się komponuje z ziemniakami ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowe frytki sa najlepsze, nigdzie się takich nie kupi :)

    katarzynagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepsze są te fryty domowe :D <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham frytki, często je jem.
    Te pięknie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  5. frytek nie jadłam wieki i nawet nie mam ochoty, ale każdy to wie że najlepsze i najzdrowsze są wlaśnie te domowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. wieki nie jadłam frytek! domowe uwielbiałam! <33

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam już kiedyś takie domowe, pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również robię, właśnie z rozmarynem. Domowe frytki są bezkonkurencyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooj domowe frytki są zawsze najsmaczniejsze. ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje ulubione ! Tym mrożonym nawet do pięt nie sięgają !

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)