poniedziałek, 29 czerwca 2015

dżem rabarbarowo-różany


Nie wiem jak u Was, ale w moim mieście na rynku na straganach często jeszcze widuję rabarbar. Rzutem na taśmę postanowiłam przygotować z niego dżem. Mam nadzieję, że i Wam uda się jeszcze gdzieś dostać ten rabarbar i przygotować poniższy dżem, bo jest na prawdę pyszny! Ostatnio do mnóstwa potraw na słodko dodaję wodę różaną - pokochałam jej aromat! Z rabarbarem łączy się idealnie! Dzięki temu dodatkowi nie jest to zwykły dżem z rabarbaru... ;) Nabiera on zupełnie nowego charakteru! Na prawdę warto zainwestować w wodę różaną i przygotować ten obłędny dżem :) Nie przepadam za (prze)słodkimi dżemami, więc do mojego nie dałam dużo cukru i jest w sam raz - nie za slodki, ale i nie za kwaśny :)
------------------------------------------------------------------------------
Zostałam także nominowana do "Liebster Blog Award" przez Olgę. Bardzo mi miło, dziękuję! :) Przy okazji tego posta odpowiem na zadane pytania :)
1. Zupa, drugie danie czy deser? Deser! Albo...może niech będzie drugie danie, nie można żyć na słodkościach :D
2. Muffiny czy kapkejki? Muffinki.
3. Widelec czy łyżka? Na to pytanie ciężko odpowiedzieć jednoznacznie, ponieważ i łyżka i widelec są bardzo przydatne przy posiłkach... :D
4. Śniadanie czy kolacja? Zdecydowanie śniadanie! 
5. Pierogi czy tortellini? Tortellini jadłam raz i to daaawno wiec nie pamietam za bardzo moich wrażeń, a za pierogami specjalnie nie przepadam, no chyba że z owocami ;) Niech będą pierogi... ;)
6. Wypieki wielkanocne czy bożonarodzeniowe? Bożonarodzeniowe. Piernik...♥
7. Piekarnik czy patelnia? Piekarnik.
8. Kawa czy herbata? Herbata. Z kawy lubię tylko jej zapach :D
9. Czekolada mleczna czy biała? Łeeee, ani ta ani ta... :D Gorzka - for ever :)
11. Nigella Lawson czy Jamie Oliver? Jamie.
12. Obiad w domu czy na mieście? W domu :) Nie ma to jak domowe jedzenie :)





DŻEM RABARBAROWO-RÓŻANY
przepis autorski // 4 słoiki

~1,2kg rabarbaru (waga już po odcięciu końcówek)
~300g cukru (przy tej ilości dżem jest kwaskowaty - możecie śmiało dodać wiecej jesli wolicie słodszy)
~4 łyżki wody różanej

Rabarbar kroimy na kawałki (jeśli jest łykowaty możecie go obrać - ja tego nie robiłam), wrzucamy do garnka, zasypujemy cukrem i odstawiamy na ok. 15-20 minut, mieszamy i włączamy palnik. Gotujemy dżem do momentu aż kawałki rabarbaru w większości sie rozpadną, będą miękkie a dżem będzie gęsty. Wodę różaną dodajemy ok. 20-30 minut przed zakończeniem gotowania. W piekarniku w temp. 100*C wyparzamy słoiki i do jeszcze gorących nakładamy dżem, zakręcamy dokładnie, obracamy do góry dnem, przykrywamy ściereczką i pozostawiamy do całkowitego wystudzenia. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)