czwartek, 18 grudnia 2014

pierniczki (przepis III)


Kolejny przepis na pierniczki :) Co ja poradzę... Takich małych pyszności nigdy za wiele :) Mam dla Was i pełnowymiarowy piernik, ale wszystko w swoim czasie. Ciasteczka z tego przepisu są proste i szybkie do wykonania. Należą raczej do miękkich pierniczków, lecz z czasem twardnieją, więc trzeba zjeść je w ciągu max. 4-5 dni.
Polecam też:
~Pierniczki drożdżowe
~Pierniczki z przepisu mojej Babci





PIERNICZKI
przepis autorski // ok. 30-40 pierniczków (w zależności od użytych foremek)

~2 szklanki mąki pszennej
~3/4 szklanki cukru trzcinowego (można dać 1/2 szklanki)
~50g miodu (ja dodałam do miodu łyżkę melasy, aby były ciemniejsze i bardziej aromatyczne)
~jajko
~łyżeczka sody oczyszczonej
~1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
~3 łyżeczki domowej przyprawy do piernika (lub opakowanie sklepowej)
~czubata łyżka miękkiego masła
  dodatkowo: jajko rozmącone z łyżką mleka do posmarowania pierniczków

Mąkę z przyprawą, sodą i proszkiem przesiewamy, robimy wgłębienie. W rondelku podgrzewamy miód i masło, jeszcze ciepłe wlewamy do mąki zarabiając ciasto nożem. Dodajemy jajko, cukier, siekamy do połączenia składników i wyrabiamy ciasto rękami. Rozwałkowujemy na ok 0,5cm (jeśli się klei można podsypać mąką) i wycinamy pierniczki. Układamy ciasteczka na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i smarujemy jajkiem. Pieczemy ok. 8-10 minut w 180*C. Smacznego! :)



Przepis dodaję do akcji:
Korzenne przysmaki    Wigilia 2014

1 komentarz:

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)