niedziela, 16 listopada 2014

czekoladowa niedziela #7 - sernik dyniowy na kakaowym biszkopcie



Wiem, wiem...zaniedbałam ostatnio akcję "Czekoladowa niedziela", ale jakoś wzięłam się za pieczenie z bardziej sezonowymi produktami - jabłkami, dynią etc. Czekoladowy deficyt uzupełniam w mroźne wieczory ;) Ostatnio naszła mnie ochota na dyniowy sernik. Widziałam go już na wielu blogach i za każdym razem zachwycał mnie kolorem! W końcu mam swój! :) Już Wam pisałam, że dynia i czekolada to świetne połączenie, tak więc sernik wylądował na biszkoptowym spodzie z dodatkiem kakao. Pyszny, sycący, zbity i wilgotny - ja takie lubię najbardziej, a Wy?




SERNIK DYNIOWY NA KAKAOWYM BISZKOPCIE
przepis autorski // tortownica 22-24cm (lepiej użyć większej)

~2 jajka
~2 łyżki mąki pszennej
~2 łyżki cukru
~łyżka kakao

Spód tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, boki dokładnie natłuszczamy. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę. Dodajemy żółtka, cukier, przesiewamy mąkę i kakao i dokładnie, ale delikatnie mieszamy. Przelewamy ciasto do tortownicy i wyrównujemy wierzch. Pieczemy 10 minut w 180*C. W tym czasie przygotowujemy masę serową:


składniki w temperaturze pokojowej
~800g 3-krotnie zmielonego twarogu
~400g puree z dyni, gęstego i suchego – najlepsze będzie z dyni hokkaido
~1 - 1 1/2 szklanki cukru (w zależności od tego jak słodkie serniki lubicie)
~5 jajek
~25g waniliowego proszku budyniowego (lub taka sama ilość mąki ziemniaczanej + łyżeczka wanilii)


Do miski wbijamy jajka, dodajemy puree i miksujemy do połączenia. Następnie dodajemy pozostałe składniki i ponownie miksujemy lub mieszamy łyżką (nie za długo, aby nie napowietrzyć za bardzo masy, wtedy sernik może opaść). Masę serową wylewamy na upieczony biszkopt i ponownie wstawiamy tortownicę do piekarnika. Zmniejszamy temperaturę do 150*C i pieczemy sernik przez 20 minut, następnie zwiększamy temp. do 180*C i pieczemy jeszcze 35 minut. Następnie wyłączamy piekarnik i pozostawiamy w nim sernik do całkowitego wystudzenia (najlepiej upiec  go wieczorem i zostawić w piekarniku na noc). Smacznego! :)

11 komentarzy:

  1. świetny bym miała taki do kawy:) piękny kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ten sernik wygląda na wilgotny, zbity ale zarazem aksamitny.. chyba ideał <3

    OdpowiedzUsuń
  3. ten sernik wygląda cudownie! a ja jestem dyniożercą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak uzyskac geste,suche purre dyniowe.Prosze o wyjasnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam - najlepsza będzie do tego dynia hokkaido. Wydrążamy miąższ ze środka i kroimy ją na kawałki po czym pieczemy ok. 20-30 minut w 180*C, studzimy, obieramy ze skóry i miksujemy. Gotowe :)

      Usuń
  5. Ja lubię wszystkie, a Twój wygląda niesamowicie kusząco :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)