niedziela, 1 czerwca 2014

migdałowe risotto ze szparagami


Wczoraj pisałam jak gotować (i nie tylko) szparagi. Dzisiaj przepis z ich wykorzystaniem, czyli mój niedawny obiad. Niby nic wymyślnego, ale pomyślałam, że podzielę się przepisem, bo bardzo zasmakowało mi to połączenie :)


MIGDAŁOWE RISOTTO ZE SZPARAGAMI
przepis autorski // 1 porcja

~1-1 1/2  szklanki bulionu warzywnego
~50g ryżu do risotto
~łyżeczka oliwy
~200g szparagów
~3 średnie pieczarki
~garść migdałów (ok.30g)
~przyprawy do smaku

W garnuszku rozgrzać oliwę, dodać ryż i prażyć aż zarumieni się i zacznie ładnie pachnieć. Następnie delikatnie, powoli dodać 1/2 szklanki bulionu (będzie bryzgać więc można to zrobić np. stopniowo łyżką). Gdy ryż wchłonie już tę porcję bulionu dodać kolejne 1/2 szklanki i gotować do wchłonięcia płynu, dodać pozostałe 1/2 szklanki i gotować do końca, lub nie dodawać już więcej płynu. Szparagi również ugotować, pokroić na kawałki (można to zrobić przed ugotowaniem, będzie szybciej, ale główki szparagów wrzucamy pod koniec gotowania). Pieczarki umyć, pokroić i poddusić na patelni. Ugotowane szparagi i pieczarki dodać do ryżu. Migdały z grubsza posiekać, podprażyć, dodać do risotta i wymieszać. Smacznego! :)


3 komentarze:

  1. świetny pomysł na danie z szparagami:) ciekawe połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zachwyciłaś mnie tym pomysłem! szparagi uwielbiam, migdały również, a co dopiero pieczarki :) nic tylko zabrać się za zrobienie tak smacznego obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. idealnie, lekko, zdrowo i pożywnie. uwielbiam takie wiosenne obiady! oh, jak sama gotuję, jak oglądam na blogach przepisy i w gazetach też, to myślę sobie, żeby wiosna nie odchodziła! wtedy wszystko smakuje najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)