niedziela, 5 maja 2013

maślankowe z truskawkową górą


Piękna dzisiaj pogoda! Od razu jakoś bardziej chce się żyć, prawda? :) Lato chyba jest już coraz bliżej :) Aby trochę mu pomóc upiekłam dzisiaj ciacho z truskawkami. Może lato się na nie skusi i szybciej do nas przyjdzie? ;)
Ciasto jest wilgotne, jak to ciasta na maślance, ale lekkie. Słodkie. I truskawki na wierzchu jako "wisienka na torcie". A może bardziej pasowałoby określenie "truskawka na torcie"? ;) Po pierwszym kęsie ciasta poczujecie jakby już były wakacje!



CIASTO NA MAŚLANCE Z TRUSKAWKAMI
źródło przepisu: pieczarkamysia (podaję przepis z moimi zmianami) // tortownica 22 cm

~1 1/2 szklanki mąki pszennej zwykłej
~1/2 szklanki mąki pszennej razowej
~200ml maślanki (można użyć o smaku truskawkowym, ale ja wybrałam zwykłą)
~1/2 szklanki fruktozy / 1 szklanka cukru
~2 jajka
~2 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
~1/3 szklanki oleju (użyłam rzepakowego)
~łyżeczka ekstraktu z wanilii / opakowanie cukru z prawdziwą wanilią
~250g truskawek
~2 łyżki dżemu truskawkowego


Jajka wbić do miski, wsypać cukier i ubić na puszystą masę. Następnie na przemian przesiewać mąkę z proszkiem i wlewać maślankę wymieszaną z olejem. Miksować do czasu, aż powstanie gładka i jednolita masa. Tortownicę wysmarować masłem i obsypać delikatnie mąką (wyłożyłam ją papierem do pieczenia). Piekarnik nagrzać do 180*C. Gotowe ciasto przelać do formy. Truskawki odszypułkować, umyć, pokroić w ćwiartki i ułożyć na wierzchu ciasta. Włożyć ciasto do piekarnika i piec 30-35 minut – do "suchego patyczka". Wyjąć z piekarnika i odstawić do ostygnięcia. Dżem zmiksować, tak, by miał jednolitą konsystencję. Podgrzać w rondelku i rozsmarować go na wierzchu ciasta. Smacznego! 




Przepis dodaję do akcji:


16 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda! Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne jest to ciasto! Kupuję truskawki, maślankę i robię! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda tak cudnie, że aż mam ochotę takie upiec :) mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm nie wiem jak lato, ale ja na pewno skusiłabym się na nie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. z truskawkami - uwielbiam !! pysznie wygląda ;) i podoba mi się ten maślankowy przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. PYSZNOŚCI!
    Zapisuję jako przepis do wypróbowania w czasie najbliższym ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo apetycznie wygląda :) Mocno truskawkowy placuszek.

    OdpowiedzUsuń
  8. jedno z moich ulubionych ciast :D
    ale ja nawet nie miksuję, jedynie z grubsza mieszam składniki łyżką i już. ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam truskawkową maślankę, brakuje tylko truskawek, więc wiem jaki mój wypiek będzie na dniach... :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuje za udział w mojej akcji :) Cudowny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Prześlesz mi kawałek gołębiem? :D

    OdpowiedzUsuń
  12. truskawkowe tak bardzo, że aż tak bardzo je chcę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. ciasto wygląda świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z tymi truskawkami wygląda obłędnie :) Poczęstowałabym się z największą przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłam je wczoraj i jest pyszne :)!

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)