niedziela, 3 marca 2013

CZEKOLADOWE CIASTO Z CUKINII - JAK BROWNIE!


Tak, dokładnie! Z cukinii! I na prawdę smakuje jak brownie!
Jeśli lubisz:
-kuchenne eksperymenty,
-ciężkie, wilgotne i mocno czekoladowe ciasta,
i nie boisz się dodać do ciasta warzywa, to jest ciacho idealne dla Ciebie! Upiekłam je niespełna 1h temu, a 3/4 już zniknęło! No okej, kawałek dałam babci, kawał(ek) zjadłam ja, ale co się stało z resztą?!
Co do smaku cukinii w cieście to w ogóle nie da się jej wyczuć! Serio. Jak nie powiecie nikomu że tam jest to się nie domyśli :p


CZEKOLADOWE CIASTO Z CUKINII co smakuje jak brownie
zmodyfikowany przepis z tej strony // tortownica 22cm

~240g mąki pszennej
~60g ciemnego, niesłodzonego kakao
~łyżeczka sody oczyszczonej
~pół łyżeczki proszku do pieczenia
~pół łyżeczki soli
~110g fruktozy (lub 220g cukru)
~100g masła
~łyżeczka ekstraktu z wanilii (opcjonalnie, jeśli nie macie to nie dawajcie aromatów, bo tylko popsują ciasto)
~łyżeczka świeżo zmielonej kawy
~3 duże jajka
~350g cukinii startej na dużych oczkach tarki (razem ze skórką)
~50g gorzkiej czekolady

Masło rozpuścić. W jednej misce połączyć składniki suche (mąkę, kakao, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia i sól). W drugiej utrzeć masło z fruktozą / cukrem, ekstraktem waniliowym i kawą, następnie, cały czas ucierając, pojedynczo dodawać jajka. 2/3 mąki dodać do masy jajecznej, wymieszać delikatnie, do połączenia składników. Do pozostałej 1/3 dodać cukinię i pokrojoną w kostkę czekoladę, wymieszać. Połączyć z pozostałym ciastem, mieszać do połączenia składników. Tortownicę o średnicy 22cm wyłożyć papierem do pieczenia i wylać ciasto. Wstawić do piekarnika uprzednio nagrzanego do 180*C i piec ok. 40min. Smacznego!

Ten przepis bierze udział w Konkursie z Basią, byłoby mi bardzo miło gdybym mogła liczyć na Wasze głosy, myślę, że większość z Was ma konto na facebooku, więc gdybyście poświęcili te 15s na jedno kliknięcie byłoby mi niezmiernie miło!
Dziękuję! 

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam kulinarne eksperymenty! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam, uwielbiam to ciasto <3 Cukiniowe to chyba wciąż moje ulubione, jeśli chodzi o warzywne wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. te ciasto przez swój skład, bardzo mnie zachęciło :)
    kiedyś wypróbuję na pewno :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisuję koniecznie do zrobienia! :) Wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś piekłam podobne, ta cukinia to super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się w końcu odważę i zrobię ciasto z warzywa! Cukinię uwielbiam! Przeraża mnie tylko jak zwykle czekolada, kakao... w ilości większej niż potrzeba do posypania np :(

    OdpowiedzUsuń
  7. o kurczę! czekolada i cukinia?! trochę dziwne połączenie, ale kusi żeby wypróbować ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. wow , mocno czekoladowe - do tego zdrowe ! świetny przepis i wyszło ci znakomicie ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hi my friend! I wish to say that this post is amazing,
    nice written and include almost all important
    infos. I'd like to look more posts like this .

    My web site; win roulette

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)