czwartek, 17 stycznia 2013

RAZOWY PLACEK MARCHEWKOWO-CYNAMONOWY

Bardzo mi miło, że ten placek/omlet cieszy się tak dużą popularnością na moim blogu śniadaniowym i że w 3/4 komentarzy jest prośba o przepis! :) Dlatego z wielką chęcią się nim z Wami podzielę. Placek jest zbity i ciężki, więc trzeba uważać przy przewracaniu, bo nie jest to już coś w stylu leciutkiego omletu biszkoptowego. Z wyraźnym aromatem cynamonu i chrupiącą marchewką :) Pycha!


RAZOWY PLACEK MARCHEWKOWO-CYNAMONOWY
przepis własny // 1 porcja

~75g mąki pszennej razowej (lub jakiejkolwiek innej)
~ok. 1/2 szklanki mleka
~średnie jajko
~jedna duża marchewka (ok. 100g. zetrzeć na tarce o grubych oczkach)
~łyżeczka proszku do pieczenia
~1/3 łyżeczki sody
~dwie łyżeczki cynamonu (lub do smaku)
~opcjonalnie coś do posłodzenia, dałam 3 tabletki stewii.
~3-4 łyżki syropu klonowego do podania (szczerze polecam tę wersję! <3) lub masło orzechowe, cokolwiek chcecie! :)

Do miski wsypać mąkę, dodać proszek, sodę, cynamon i (opcjonalnie) jakieś słodzidło. Dolać mleka i wbić jajko, wszystko razem wymieszać, na koniec dodać startą marchew. Rozgrzać patelnie (moja ma ok. 20cm średnicy) i wylać na nią ciasto. Smażyć po kilka minut z każdej strony, placek będzie gruby (chyba że użyjecie większej patelni :)) więc ważne żeby dosmażyć go w środku. Przewracałam go "metodą talerza" , ale myślę, że każdy ma swój sprawdzony sposób :) Po zdjęciu z patelni wyłożyć na talerz i podać z ulubionymi dodatkami. Smacznego!



8 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczny. Idealny na takie mroźne poranki jak ostatnio. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie śniadania, musialo byc pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ten placuś jest ekstra , zdrowy i pyszny !

    OdpowiedzUsuń
  4. własnie się nim zajadam :) Wyszedł na prawdę duży. Jest bardzo smaczny. Smakował nawet mojej mamie (poprosiła bym dała jej kawałek) :) Następnym razem dam tylko większa marchewkę bo moja chyba nie miała 100g :) Wyszło takie ciasto marchewkowe z patelni :) Dziekuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Placka podałam z masłem orzechowym :)

      Usuń
    2. Masz rację z masłem orzechowym był bardzo smaczny. A co do przewracania to zrobiłam z niego Kaiserschmarna :D. ( podzieliłam na kawałki i dopiero wówczas przewracałam ^_^ )
      A marchewki dam więcej by bardziej przypominało ciasto marchewkowe, chociaż boje się że wyjdzie wówczas zakalec :( I wracając do placka zanim go nie przewróciłam do był puszysty i wyrośnięty a potem mi siadł... Moze dlatego ze dałam mąkę pełnoziarnistą

      Usuń
  5. Mam pytanie czy jeżeli zrobiłabym ciasto po południu to nadawaloby się na usmażenie kolejnego dnia rano? te pytanie się tyczy się również omletów itp. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do tego placka to raczej nic się nie stanie. (lepiej ciasto przygotować jednak późnym wieczorem niż po południu i włożyć na noc do lodówki)
      Jeśli chodzi o omlet biszkoptowy lepiej zrobić ciasto od razu przed przygotowaniem omletu, ponieważ przez noc piana z białek opadnie i wyjdzie naleśnik zamiast omletu :P Pozdrawiam.

      Usuń

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)