poniedziałek, 31 grudnia 2012

CYNAMONOWY SERNIK Z POWIDŁAMI ŚLIWKOWYMI



Zbyt późno zaczęłam szukać przepisów na Bożonarodzeniowe wypieki...Długo siedziałam przed laptopem, aż w końcu znalazłam przepis na ten sernik na Kwestii Smaku. Od razu wiedziałam, że to sernik w sam raz dla mnie - cynamoholika! Niesamowicie wilgotny, ciężki, zbity, czyli taki, jaki lubię! Jak wcześniej wspomniałam, piekłam go na święta, ale prawie cały rozwieźliśmy po rodzinie i niewiele dla nas zostało, dlatego mama poprosiła, żebym upiekła go jeszcze raz - i to według mnie jest najlepszą rekomendacją, ponieważ moja mama za sernikami raczej nie przepada! Tak więc musicie go spróbować! :)


CYNAMONOWY SERNIK Z POWIDŁAMI ŚLIWKOWYMI
przepis stąd // tortownica 22cm

Spód: (pominęłam, wolę serniki bez spodów :))
~200g pierniczków śliwkowych w czekoladzie (np. Katarzynki)

Masa serowa:
~1 kg sera na serniki, 3-krotnie mielonego
~3 łyżki budyniu waniliowego bez cukru
~2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (lub torebka cukru waniliowego)
~2 łyżki cynamonu
~1 szklanka cukru (użyłam ok. 50 tabl. stewii)
~5 dużych jajek
~1/3 szklanki śmietany kremówki (użyłam jogurtu greckiego)

Mus śliwkowy:
~15-20 łyżeczek powideł śliwkowych (najlepsze domowe :))
~2-3 łyżki alkoholu ; likieru, brandy, wina (pominęłam)

Składniki na masę wyjąć z lodówki ok. 1,5h wcześniej, żeby ogrzały się do temperatury pokojowej.
Spód: Pierniczki włożyć do miski i dokładnie rozkruszyć dłonią i powyrabiać widelcem tak, aby powstała jednolita masa. Wyłożyć je spód tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia i wyrównać powierzchnię.
Masa serowa: Do misy miksera wyłożyć ser, budyń, ekstrakt (lub cukier waniliowy) i cynamon. Miksować ok. 2-3 minuty, aż masa stanie się gładka. Stopniowo dodawać cukier ciągle miksując na małych obrotach. Wbijać kolejno całe jajka, miksując po każdym ok. 15s. Na koniec zmiksować ze śmietanką. Masę wylać na spód, wyrównać powierzchnię.
Mus śliwkowy:* Powidła podgrzać w rondelku razem z alkoholem i zmiksować jeśli maja kawałki owoców. Wykładać je łyżeczką na wierzch sernika, starając się ich nie zanurzać w masie, a kłaść na  wierzchu. Na koniec wykałaczką do szaszłyków zrobić kilka ósemek na powierzchni sernika rozprowadzając mus w fantazyjne wzroki (jeśli zauważymy, że mus zapada się podczas mieszania nie róbmy tego dalej).
Włożyć sernik do piekarnika nagrzanego do 180* i piec 15 minut. Po tym czasie zmniejszyć temperaturę do 120* i piec jeszcze 1h 15-20 min. Wyłączyć piekarnik i pozostawić w nim sernik do ostygnięcia.
Smacznego!

*jestem gapa i dopiero teraz zauważyłam, że powidła trzeba było podgrzać i zmiksować :D Nie zrobiłam tego, kładłam je od razu na powierzchni sernika i rozprowadzałam wykałaczką. Myślę, że w ten sposób można też zapobiec zapadaniu się musu :)


20 komentarzy:

  1. też najbardziej lubię ciężkie, wilgotne i zbite :) a jeszcze z dodatkiem cynamonu i powidłem musi smakować wybornie. koniecznie do spróbowania! :)

    świetnie, że założyłaś bloga z przepisami. będę tu zaglądać ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. A moja mama kocha serniki, tak samo jak ja;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmmmmm kocham serniki! tak więc na pewno go kiedyś zrobię :))

    a nowego bloga dodaję do obserwowanych ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastycznie wygląda ten Twój piernik!

    OdpowiedzUsuń
  5. w jakim celu pominęłaś kremówkę i dałaś grecki. zapewne kalorie?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim, że u mnie w domu raczej nie korzysta się z tej śmietany i nie widziałam sensu kupowania całego opakowania żeby dać tylko 1/3 szkl. do sernika. a jogurt zawsze mam w lodówce i często go jem.

      Usuń
    2. a mascarpone?

      Usuń
    3. bo drogi :p zresztą sądze, że dużej różnicy w smaku by nie było.

      Usuń
  6. Jest różnica, jeśli chodzi o mascarpone. :) Bardziej kremowy, bo ten serek ma specyficzny smak. Ale fakt, droższy. Anonim ma z tym problem? :P
    Jestem pewna, że Twoja wersja też była przepyszna :) Wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ah, no to zwracam honor :) po prostu nigdy nie jadałam mascarpone i nie wiem jak smakuje :p
      no chyba ma jakiś problem, bo ja nie do końca rozumiem po co te pytania -.-

      Usuń
  7. Uwielbiam wszystkei serniki! ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. no no no ale super serniczek , koniecznie zapiszę sobie ten przepis , pychotka po prostu !

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis ląduje w ulubionych!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uroczy ten sernik, w dodatku wygląda bardzo apetycznie! Pozdrawiam i zapraszam do nas: hiddenfromtheday.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sernik z cynamonem... ale to musi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam, wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie opinie, rady i krytykę będę wdzięczna! :)